Schoonmaken; misschien wel een van de meest vervelende klussen voor op kantoor of in het eigen huishouden. Hoewel je altijd zelf de handen uit de mouwen moet steken om alles netjes en schoon te houden, zijn er tegenwoordig genoeg mogelijkheden voor hulp. Neem een schoonmaakbedrijf in Amsterdam, die het grootste gedeelte van je werk uit handen kan nemen zodat jij (en je personeel) je kunt focussen op de dingen die echt toe doen; hard werken en ondernemen. Maar wat zijn de taken die een schoonmaakbedrijf je allemaal uit handen neemt? En misschien nog wel belangrijker; wat zijn de kosten? In dit artikel alles wat je moet weten wanneer je wellicht met een schoonmaakbedrijf in zee wilt gaan.
Wat zijn de taken van een schoonmaakbedrijf
De voornaamste taak is natuurlijk om de boel schoon te houden. Logisch. Maar een schoonmaakbedrijf beschikt vaak over meerdere diensten die je allemaal erbij kunt nemen. Enkele veel voorkomende diensten van schoonmaakbedrijven zijn:
- Schoonmaakonderhoud
- Specialistische reiniging
- Glas en gevelreiniging
- Vloeronderhoud
- Opleveringsschoonmaak voor nieuwbouw
- Sanitaire schoonmaak
Dit zijn vaak de meest voorkomende schoonmaakdiensten waar je uit kunt kiezen. Hoeveel je wilt is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je wilt betalen, maar ook hoeveel je nodig hebt. Een specialistische reiniging zullen de meeste bedrijven niet vaak nodig hebben, terwijl schoonmaakonderhoud een wekelijks iets kan zijn. Vloeronderhoud hoeft bijvoorbeeld niet wekelijks te worden gedaan, maar is wellicht wel iets wat je maandelijks zou willen hebben. Hoeveel schoonmaakonderhoud je wilt is dus afhankelijk van de prijs, hoeveel je zelf wilt uitvoeren en de grootte van je pand. Er is in ieder geval genoeg keuze!
Kosten schoonmaakdiensten
De kosten van de schoonmaakdiensten zijn van te voren nooit volledig te bepalen, omdat het afhangt van hoeveel je nodig hebt. Wel zie je bij veel bedrijven dat ze voor schoonmaakonderhoud vaak een vast tarief tussen de 16 en 30 euro per uur vragen + reiskosten. Hoeveel de prijs precies wordt is onder andere afhankelijk van de volgende dingen:
- Soort ruimte
- Grootte van de ruimte en het project
- Hoeveel sanitair aanwezig is
- Of het een eenmalige schoonmaak is of periodieke schoonmaak. Bij een periodieke schoonmaak worden minder kosten in rekening gebracht
Hoe kies je het juiste schoonmaakbedrijf uit?
Belangrijk bij het uitkiezen van een schoonmaakbedrijf is om eerst voor jezelf op een rijtje te hebben wat je precies wilt. Wil je het goedkoopste schoonmaakbedrijf hebben of wil je liever een duurzame, langdurige samenwerking aangaan met een groter bedrijf? Als je dit voor jezelf op een rijtje hebt kun je het internet afstruinen op zoek naar een bedrijf dat bij jouw wensen past. Verstandig is om vervolgens bij twee of drie bedrijven offertes aan te vragen en in gesprek te gaan zodat je kunt vergelijken welk bedrijf het beste bij jou past. Vraag hierbij naar de m2 prestatie; dit laat zien of de schoonmaakbedrijven verstand hebben van waar ze mee bezig zijn. Vervolgens is het verstandig een contactpersoon binnen het bedrijf aan te vragen zodat er altijd iemand is waarmee je in contact staat bij ziekte of verzuim. Hierdoor kunnen jullie samen altijd naar een gezamenlijke oplossing zoeken voor die dag.
Interesse gewekt om de samenwerking aan te gaan met een schoonmaakbedrijf? Neem dan eens een kijkje op vanberkel-schoonmaak.nl. Van Berkel biedt al zijn schoonmaakdiensten door bijna heel Nederland aan zodat jij als ondernemer altijd beschikking hebt over een schoon kantoor.